
Показатељи задовољства запослених у здравственим установама у Београду у 2023.
У здравственим установама у Београду ради преко 34.000 медицинских и немедицинских радника. Од њихових ставова, понашања, знања и радног искуства зависи како ће обављати свој посао, као и перформансе установе у целини.
Задовољство послом се дефинише као позитивна емоционална реакција и ставови појединца према свом послу. Степен задовољства зависи од врсте посла који особа ради, осећаја одговорности и достигнућа у послу, услова рада, као што су плата, опрема за рад, сарадници и шефови.
Задовољство послом утиче на радни учинак и одсуствовање са посла. Организације са задовољнијим радницима имају већу продуктивност, мање изостанака са посла, а радници су мање спремни да мењају радну организацију. Задовољни радници су пријатељски настројени, љубазни, спремни да одговарају на питања, а то пацијенти цене, што води задовољству и оданости пацијента. Незадовољство послом утиче и на здравље запослених, посебно на ментално здравље, депресију и анксиозност, док је корелација са физичким здрављем умерена.
Правилником о показатељима квалитета здравствене заштите и о провери квалитета стручног рада („Службени гласник РС" бр. 123/2021) прописана је обавеза здравствених установа да прате показатеље задовољства послом својих радника.
Са циљем праћења и повећања задовољства запослених, здравствене установе су у обавези да:
1. спроведу истраживање задовољства запослених у здравственој установи и
2. ураде анализу резултата спроведеног истраживања задовољства запослених у здравственој установи, као и предузетих мера и активности на сталном унапређењу квалитета и резултате истраживања објаве на својој интернет страници.
Предвиђено је да све здравствене установе спроводе испитивање задовољства запослених по истој методологији, у исто време и са истим упитником по методологији коју доноси Институт за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут“.
Подаци о показатељима задовољства запослених у здравственој установи као и планиране/спроведене активности на повећању задовољства су део Интегрисаног плана сталног унапређења квалитета, као и Интегрисаног извештаја о раду Комисије за унапређење квалитета рада здравствене установе.
Овде можете погледати анализу задовољства запослених у здравственим установама у Београду за установе примарне здравствене заштите и за болничке установе.
Задовољство послом се дефинише као позитивна емоционална реакција и ставови појединца према свом послу. Степен задовољства зависи од врсте посла који особа ради, осећаја одговорности и достигнућа у послу, услова рада, као што су плата, опрема за рад, сарадници и шефови.
Задовољство послом утиче на радни учинак и одсуствовање са посла. Организације са задовољнијим радницима имају већу продуктивност, мање изостанака са посла, а радници су мање спремни да мењају радну организацију. Задовољни радници су пријатељски настројени, љубазни, спремни да одговарају на питања, а то пацијенти цене, што води задовољству и оданости пацијента. Незадовољство послом утиче и на здравље запослених, посебно на ментално здравље, депресију и анксиозност, док је корелација са физичким здрављем умерена.
Правилником о показатељима квалитета здравствене заштите и о провери квалитета стручног рада („Службени гласник РС" бр. 123/2021) прописана је обавеза здравствених установа да прате показатеље задовољства послом својих радника.
Са циљем праћења и повећања задовољства запослених, здравствене установе су у обавези да:
1. спроведу истраживање задовољства запослених у здравственој установи и
2. ураде анализу резултата спроведеног истраживања задовољства запослених у здравственој установи, као и предузетих мера и активности на сталном унапређењу квалитета и резултате истраживања објаве на својој интернет страници.
Предвиђено је да све здравствене установе спроводе испитивање задовољства запослених по истој методологији, у исто време и са истим упитником по методологији коју доноси Институт за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут“.
Подаци о показатељима задовољства запослених у здравственој установи као и планиране/спроведене активности на повећању задовољства су део Интегрисаног плана сталног унапређења квалитета, као и Интегрисаног извештаја о раду Комисије за унапређење квалитета рада здравствене установе.
Овде можете погледати анализу задовољства запослених у здравственим установама у Београду за установе примарне здравствене заштите и за болничке установе.