Задовољство корисника стационарном здравственом заштитом у Београду
Поред бриге о здрављу становништва, веома важан задатак здравственог система је да одговори на немедицинска очекивања пацијената, односно да унапреди њихово задовољство. Због тога се, у оквиру праћења квалитета рада здравствених установа, прати и анализира задовољство пацијената у установама свих нивоа здравствене заштите.
Истраживање задовољства болнички лечених пацијената спроводено је током децембра 2021. године уз примену свих прописаних противепидемијских мера. Било је предвиђено да се анкета обави у 26 болница односно у свим болницама сем Института за неонатологију. Због сложених епидемијских услова функционисања, 3 мање болнице нису спровеле истраживање. Упитник су на крају попунила укупно 3.292 пацијента.
Болничким лечењем задовољно је чак 92% пацијената. У односу на прошлу годину, задовољство пацијената се није значајно променило, а исказано просечном оценом је 4,5. Пацијенти су најзадовољнији радом лекара и медицинских сестара. Овакви резултати су подржани и уписаним коментарима, међу којима највише има похвала за рад особља и њихову стручност, као и исказа захвалности. Висок степен задовољства исказан је и када су у питању обавештења дата приликом пријема и отпуста са болничког лечења, као и организација и брзина пружања дијагностичких и терапијских услуга. Нешто лошије у односу на наведене сегменте, али и даље високим оценама, оцењени су организација посета, исхрана и услови смештаја у болницама.
На питање да ли им је болничко лечење због других болести, искључујући COVID-19, било одложено због епидемиолошке ситуације, 10% испитаника је одговорило потврдно, а 16% да не зна. Услуге дијагностике и лечења у вези са сумњом или потврђеном болешћу COVID-19 оцењене су високом просечном оценом (4,1).
Задовољство пацијената, поред услова лечења и боравка у болницама, зависи и од карактеристика испитаника. Већи степен задовољства исказали су млађи од 19 и старији од 70 година у односу на остале добне групе. Такође, више оцене дали су најмање образовани пацијенти, док са повећањем нивоа образовања оцена опада.
Резултати истраживања задовољства пацијената помажу болницама у процесу сталног унапређења квалитета рада. На основу њих болнице одређују приоритете и дефинишу и имлементирају активности како би што боље одговориле на очекивања пацијената.
Истраживање задовољства болнички лечених пацијената спроводено је током децембра 2021. године уз примену свих прописаних противепидемијских мера. Било је предвиђено да се анкета обави у 26 болница односно у свим болницама сем Института за неонатологију. Због сложених епидемијских услова функционисања, 3 мање болнице нису спровеле истраживање. Упитник су на крају попунила укупно 3.292 пацијента.
Болничким лечењем задовољно је чак 92% пацијената. У односу на прошлу годину, задовољство пацијената се није значајно променило, а исказано просечном оценом је 4,5. Пацијенти су најзадовољнији радом лекара и медицинских сестара. Овакви резултати су подржани и уписаним коментарима, међу којима највише има похвала за рад особља и њихову стручност, као и исказа захвалности. Висок степен задовољства исказан је и када су у питању обавештења дата приликом пријема и отпуста са болничког лечења, као и организација и брзина пружања дијагностичких и терапијских услуга. Нешто лошије у односу на наведене сегменте, али и даље високим оценама, оцењени су организација посета, исхрана и услови смештаја у болницама.
На питање да ли им је болничко лечење због других болести, искључујући COVID-19, било одложено због епидемиолошке ситуације, 10% испитаника је одговорило потврдно, а 16% да не зна. Услуге дијагностике и лечења у вези са сумњом или потврђеном болешћу COVID-19 оцењене су високом просечном оценом (4,1).
Задовољство пацијената, поред услова лечења и боравка у болницама, зависи и од карактеристика испитаника. Већи степен задовољства исказали су млађи од 19 и старији од 70 година у односу на остале добне групе. Такође, више оцене дали су најмање образовани пацијенти, док са повећањем нивоа образовања оцена опада.
Резултати истраживања задовољства пацијената помажу болницама у процесу сталног унапређења квалитета рада. На основу њих болнице одређују приоритете и дефинишу и имлементирају активности како би што боље одговориле на очекивања пацијената.