Zadovoljstvo korisnika stacionarnom zdravstvenom zaštitom u Beogradu
Pored brige o zdravlju stanovništva, veoma važan zadatak zdravstvenog sistema je da odgovori na nemedicinska očekivanja pacijenata, odnosno da unapredi njihovo zadovoljstvo. Zbog toga se, u okviru praćenja kvaliteta rada zdravstvenih ustanova, prati i analizira zadovoljstvo pacijenata u ustanovama svih nivoa zdravstvene zaštite.
Istraživanje zadovoljstva bolnički lečenih pacijenata sprovodeno je tokom decembra 2021. godine uz primenu svih propisanih protivepidemijskih mera. Bilo je predviđeno da se anketa obavi u 26 bolnica odnosno u svim bolnicama sem Instituta za neonatologiju. Zbog složenih epidemijskih uslova funkcionisanja, 3 manje bolnice nisu sprovele istraživanje. Upitnik su na kraju popunila ukupno 3.292 pacijenta.
Bolničkim lečenjem zadovoljno je čak 92% pacijenata. U odnosu na prošlu godinu, zadovoljstvo pacijenata se nije značajno promenilo, a iskazano prosečnom ocenom je 4,5. Pacijenti su najzadovoljniji radom lekara i medicinskih sestara. Ovakvi rezultati su podržani i upisanim komentarima, među kojima najviše ima pohvala za rad osoblja i njihovu stručnost, kao i iskaza zahvalnosti. Visok stepen zadovoljstva iskazan je i kada su u pitanju obaveštenja data prilikom prijema i otpusta sa bolničkog lečenja, kao i organizacija i brzina pružanja dijagnostičkih i terapijskih usluga. Nešto lošije u odnosu na navedene segmente, ali i dalje visokim ocenama, ocenjeni su organizacija poseta, ishrana i uslovi smeštaja u bolnicama.
Na pitanje da li im je bolničko lečenje zbog drugih bolesti, isključujući COVID-19, bilo odloženo zbog epidemiološke situacije, 10% ispitanika je odgovorilo potvrdno, a 16% da ne zna. Usluge dijagnostike i lečenja u vezi sa sumnjom ili potvrđenom bolešću COVID-19 ocenjene su visokom prosečnom ocenom (4,1).
Zadovoljstvo pacijenata, pored uslova lečenja i boravka u bolnicama, zavisi i od karakteristika ispitanika. Veći stepen zadovoljstva iskazali su mlađi od 19 i stariji od 70 godina u odnosu na ostale dobne grupe. Takođe, više ocene dali su najmanje obrazovani pacijenti, dok sa povećanjem nivoa obrazovanja ocena opada.
Rezultati istraživanja zadovoljstva pacijenata pomažu bolnicama u procesu stalnog unapređenja kvaliteta rada. Na osnovu njih bolnice određuju prioritete i definišu i imlementiraju aktivnosti kako bi što bolje odgovorile na očekivanja pacijenata.
Istraživanje zadovoljstva bolnički lečenih pacijenata sprovodeno je tokom decembra 2021. godine uz primenu svih propisanih protivepidemijskih mera. Bilo je predviđeno da se anketa obavi u 26 bolnica odnosno u svim bolnicama sem Instituta za neonatologiju. Zbog složenih epidemijskih uslova funkcionisanja, 3 manje bolnice nisu sprovele istraživanje. Upitnik su na kraju popunila ukupno 3.292 pacijenta.
Bolničkim lečenjem zadovoljno je čak 92% pacijenata. U odnosu na prošlu godinu, zadovoljstvo pacijenata se nije značajno promenilo, a iskazano prosečnom ocenom je 4,5. Pacijenti su najzadovoljniji radom lekara i medicinskih sestara. Ovakvi rezultati su podržani i upisanim komentarima, među kojima najviše ima pohvala za rad osoblja i njihovu stručnost, kao i iskaza zahvalnosti. Visok stepen zadovoljstva iskazan je i kada su u pitanju obaveštenja data prilikom prijema i otpusta sa bolničkog lečenja, kao i organizacija i brzina pružanja dijagnostičkih i terapijskih usluga. Nešto lošije u odnosu na navedene segmente, ali i dalje visokim ocenama, ocenjeni su organizacija poseta, ishrana i uslovi smeštaja u bolnicama.
Na pitanje da li im je bolničko lečenje zbog drugih bolesti, isključujući COVID-19, bilo odloženo zbog epidemiološke situacije, 10% ispitanika je odgovorilo potvrdno, a 16% da ne zna. Usluge dijagnostike i lečenja u vezi sa sumnjom ili potvrđenom bolešću COVID-19 ocenjene su visokom prosečnom ocenom (4,1).
Zadovoljstvo pacijenata, pored uslova lečenja i boravka u bolnicama, zavisi i od karakteristika ispitanika. Veći stepen zadovoljstva iskazali su mlađi od 19 i stariji od 70 godina u odnosu na ostale dobne grupe. Takođe, više ocene dali su najmanje obrazovani pacijenti, dok sa povećanjem nivoa obrazovanja ocena opada.
Rezultati istraživanja zadovoljstva pacijenata pomažu bolnicama u procesu stalnog unapređenja kvaliteta rada. Na osnovu njih bolnice određuju prioritete i definišu i imlementiraju aktivnosti kako bi što bolje odgovorile na očekivanja pacijenata.