
Кадрови 2022.
Кадрови 2021.
Кадрови
У складу са чланом 8. Уредбе о поступку за прибављање сагласности за ново радно ангажовање код корисника јавних средстава (Сл. гласник РС 159/2020), корисник јавних средстава је у обавези да податке о броју запослених и радно ангажованих лица учини јавно доступним, истицањем на својој интернет презентацији или на други одговарајући начин.
Горе наведени подаци треба да садрже: број систематизованих радних места према нивоу квалификација, укупан број запослених на одређено и неодређено време према нивоу квалификација, број радно ангажованих лица према основу ангажовања (рад ван радног односа), укупан број запослених на неодређено време којима је радни однос престао по било ком основу у претходној календарској години, укупан број новозапослених на неодређено време и одређено време у својству приправника у претходној календарској години, укупан број новозапослених на неодређено време и одређено време у својству приправника у оквиру дозвољеног процента од 70% у текућој календарској години, као и укупан број новозапослених на неодређено време и одређено време у својству приправника изнад тог процента у текућој календарској години.
Табеле које обухватају тражене податке дате се у оквиру ПРМ обрасца који чини саставни део Уредбе.
На основу ове Уредбе, Градски завод за јавно здравље Београд, као корисник јавних средстава је у обавези да објављује тражене податке у оквиру табела које се налазе у прилогу. Табеле садрже податке на месечном нивоу и објављују се почетком текућег месеца за претходни месец.
Горе наведени подаци треба да садрже: број систематизованих радних места према нивоу квалификација, укупан број запослених на одређено и неодређено време према нивоу квалификација, број радно ангажованих лица према основу ангажовања (рад ван радног односа), укупан број запослених на неодређено време којима је радни однос престао по било ком основу у претходној календарској години, укупан број новозапослених на неодређено време и одређено време у својству приправника у претходној календарској години, укупан број новозапослених на неодређено време и одређено време у својству приправника у оквиру дозвољеног процента од 70% у текућој календарској години, као и укупан број новозапослених на неодређено време и одређено време у својству приправника изнад тог процента у текућој календарској години.
Табеле које обухватају тражене податке дате се у оквиру ПРМ обрасца који чини саставни део Уредбе.
На основу ове Уредбе, Градски завод за јавно здравље Београд, као корисник јавних средстава је у обавези да објављује тражене податке у оквиру табела које се налазе у прилогу. Табеле садрже податке на месечном нивоу и објављују се почетком текућег месеца за претходни месец.
2021. |
2022. |
2023. |
2024. |
Радно време служби
Пријем пацијената и издавање санитарних књижица: |
ПРИЈЕМНО ОДЕЉЕЊЕ ЦЕНТРА ЗА МИКРОБИОЛОГИЈУ - телефон: 2078-608
РАДНО ВРЕМЕ:
БРИСЕВИ, УРИНИ, СТОЛИЦЕ: радним данима 07:00 - 18:00, суботом 07:00 - 11:00;
КРПЕЉИ: радним данима 08:00 - 18:00, суботом 07:00 - 11:00
ВАЂЕЊЕ КРВИ: радним данима 07:00-12:00
Уколико је потребно да се уради анализа крви на присуство HIV вируса, крв се узима у Саветовалишту за HIV/AIDS на IV спрату, радним данима од 08:00 – 12:00
АМБУЛАНТА ЗА ГЕНИТАЛНЕ УЗОРКЕ - СОБА 10
РАДНО ВРЕМЕ: радним данима 08:00 - 12:00
ИСПИТИВАЊЕ ВОДЕ
РАДНО ВРЕМЕ: радним данима 08:00 - 12:00, телефон: 2078-605
ИСПИТИВАЊЕ ПРОИЗВОДА И НАМИРНИЦА
РАДНО ВРЕМЕ: радним данима 08:00 - 13:00, телефон: 2078-614
ЕПИДЕМИОЛОШКА АМБУЛАНТА - СОБА 5
РАДНО ВРЕМЕ: радним данима 07:00 - 14:00, суботом 08:00 - 12:00; телефон: 2078-607
ВАЂЕЊЕ КРВИ (труднице за улазак у породилиште, Хбсг антиген, жутица): радним данима 07:00 - 12:00
ИЗДАВАЊЕ РЕЗУЛТАТА: радним данима 11:00-14:00, суботом 08:00-12:00
САВЕТОВАЛИШТЕ ЗА ИМУНИЗАЦИЈУ - ВАКЦИНЕ
РАДНО ВРЕМЕ: радним данима 08:00 - 13:00, понедељком 08:00 - 17:00, телефон: 2078-671, 2078-674, 2078-675
САВЕТОВАЛИШТЕ ЗА ЛАЈМСКУ БОЛЕСТ (крпељи)
РАДНО ВРЕМЕ: радним данима 08:00 - 12:00, телефон: 2078-677
САВЕТОВАЛИШТЕ ЗА HIV/AIDS
РАДНО ВРЕМЕ: радним данима 08:00 - 14:00, (вaђeњe крви oд 8-12 чaсoвa) телефон: 2078-665
ПРИЈАВА ХЕМИЈСКИХ АКЦИДЕНАТА - НЕЗГОДА
Ако се незгода десила на територији Београда упутити на ГРАДСКИ ЦЕНТАР ЗА ОБАВЕШТАВАЊЕ - телефон: 3248-518 или 1985
Ако се незгода десила на територији републике Србије упутити на РЕПУБЛИЧКИ ЦЕНТАР ЗА ОБАВЕШТАВАЊЕ - телефон 3617-493
Како до нас
Грaдски зaвoд зa jaвнo здрaвљe Бeoгрaд
Aдрeсa: Булeвaр дeспoтa Стeфaнa 54a, oпштинa Стaри грaд 11108 Бeoгрaд
Teлeфoни: 011/2078-600, 011/2078-601, 011/3237-351
Е-адреса: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Важни телефони
Радно време служби
Овлашћена лица
Сa aeрoдрoмa:
1. Aутoбус 72 - 29 стaницa дo Зeлeнoг вeнцa |
2. Прeсeдaњe нa aутoбусe 16 или 95 - 2 стaницe |
Сa глaвнe aутoбускe или жeлeзничкe стaницe:
1. Пeшaчeњe дo стajaлиштa Кaмeничкa у прaвцу Зeлeнoг вeнцa |
2. Aутoбуси 52, 53, 56 и 56Л - 1 стaницa |
3. Прeсeдaњe нa aутoбусe 16 или 95 - 2 стaницe |
Лабораторија за клиничку микробиологију
За проверу резултата микробиолошких анализа кликните овде.
Градски завод за јавно здравље, врши извођење серолошких тестова високог квалитета, велике поузданости, по стандардима ЕУ:
- одређивање тумор маркера
- одређивање нивоа хомона
- одређивање присуства вируса у организму
- одређивање бактерија и паразита
Наведеним тестовима омогућује се:
- брзо добијање резултата
- контрола квалитета и
- стручно тумачење резултата
Предности тестирања су:
- комплетни реагенси за једну анализу у једном тесту
- могућност рада појединих анализа и серија
- могућност више различитих анализа у исто време
- комплетна контрола свих реагенаса бар кодом
Радно време лабораторија:
* ВАЂЕЊЕ КРВИ
радним даном 7:00 - 12:00
* ПРИЈЕМ МАТЕРИЈАЛА ЗА МИКРОБИОЛОШКЕ АНАЛИЗЕ
радним даном 6:30 - 18:00
суботом 7:00 - 11:00
* УЗИМАЊЕ МАТЕРИЈАЛА ЗА ПАРАЗИТЕ И ПРОТОЗОЕ
радним даном 7:00 - 13:00
* ИЗДАВАЊЕ РЕЗУЛТАТА
радним даном 13:00 - 19:00
суботом 7:00 - 11:30
Телефони:
централа ...................................011/20-78-600
пријемно ..................................011/20-78-608
серологија ................................011/20-78-705
саветовалиште за ХИВ/АИДС.....011/20-78-665
копрокултуре ............................011/20-78-765
уринокултуре .............................011/20-78-757
брисеве .....................................011/20-78-770
Е-маил: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
ИЗВОД ИЗ ЦЕНОВНИКА ГРАДСКОГ ЗАВОДА ЗА ЈАВНО ЗДРАВЉЕ (ценовник важи од 08.10.2009 год.) :
Р. бр. |
Услуге | Цена у динарима |
Серологија- ELISA | ||
1. | ELISA HIV 1+2 Ag/Ab | 792 |
2. | ELISA HIV Ag | 2,112 |
3. | Western Blot HIV 1+2 | 5,300 |
4. | ELISA HBs-Ag | 800 |
5. | ELISA test na anti-HCV ukupna At | 1,100 |
6. | Western Bolt HCV | 5,300 |
7. | ELISA Lyme Borreliosis IgG | 1000 |
8. | ELISA Lyme Borreliosis IgM | 1000 |
9. | Western Blot Lyme Borreliosis IgM* | 4,000 |
10. | Western Blot Lyme Borreliosis IgG* | 4,000 |
11. | Waserman VDRL (RPR) | 550 |
12. | Waserman TPHA | 590 |
13. | ELISA test na sifilis | 800 |
14. | Western Bolt Syphilis Score | 5,300 |
15. | Brucella Elisa IgG* | 800 |
16. | Brucella Elisa IgM * | 800 |
17. | Brucella BAB test* | 650 |
18. | ELISA EBV IgG* | 800 |
19. | ELISA EBV IgM* | 800 |
20. | ELISA VZV IgG | 800 |
21. | ELISA VZV IgM | 800 |
22. | ELISA Chlamydia trachomatis IgG | 1000 |
23. | ELISA Chlamydia trachomatis IgM | 1000 |
24. | Adenovirus IgG ELISA* | 1,100 |
25. | Adenovirus IgM ELISA* | 1,100 |
26. | Coxackie IgG ELISA* | 1,400 |
27. | Coxackie IgM ELISA* | 1,400 |
28. | H. pylori IgG ELISA* | 1,000 |
29. | H. pylori IgA ELISA* | 1,000 |
30. | Echinococcus IgG ELISA* | 1,300 |
31. | Trichinella spiralis IgG ELISA* | 1,300 |
32. | HSV-1 (Herpes simplex tip 1) IgG | 1,000 |
33. | HSV-1 (Herpes simplex tip 1) IgM | 1,000 |
34. | HSV-2 (Herpes simplex tip 2) IgG | 1,000 |
35. | HSV-2 (Herpes simplex tip 2) IgM | 1,000 |
36. | Mycoplasma pneumoniae IgG* | 1,000 |
37. | Mycoplasma pneumoniae IgM* | 1,000 |
38. | HTLV tip 1/2* | 1,000 |
Серологија- ELFA | ||
39. | HIV P24 ll | 1,100 |
40. | HIV P24 ll Confirmation | 1,100 |
41. | HIV DUO Ultra | 1,100 |
42. | HIV DUO Quick | 1,100 |
43. | HBs-Ag | 900 |
44. | HBs-Ag Confirmation | 1,100 |
45. | Anti HBc-ukupna At | 900 |
46. | Anti HBc IgM At | 900 |
47. | Anti HBs At | 900 |
48. | HBe Ag | 900 |
49. | Anti HBe At | 900 |
50. | Anti HAV-ukupna At* | 900 |
51. | Anti HAV IgM* | 900 |
52. | CMV IgG | 800 |
53. | CMV IgM | 900 |
54. | CMV IgG Avidity* | 1,100 |
55. | Rub IgG ll | 800 |
56. | Rub IgM | 1000 |
57. | Toxo IgG ll | 800 |
58. | Toxo IgG Avidity* | 1,100 |
59. | Toxo IgM | 800 |
60. | Lyme IgG i IgM | 750 |
61. | Measles IgG | 800 |
62. | Mumps IgG | 800 |
63. | Varicella - Zoster IgG | 800 |
64. | H.Pylori IgG* | 880 |
Хормони штитне жлезде - ELFA | ||
65. | TSH* | 500 |
66. | TSH3* | 500 |
67. | FT4* | 500 |
68. | FT3* | 500 |
69. | T4* | 500 |
70. | T3* | 500 |
Репродуктивни хормони - ELFA | ||
71. | Estradiol ll* | 600 |
72. | FSH* | 600 |
73. | HCG* | 600 |
74. | LH* | 600 |
75. | Prolactin* | 600 |
76. | Progesterone* | 600 |
77. | Testosterone* | 600 |
Тумор маркери - ELFA | ||
78. | TPSA* | 700 |
79. | FPSA* | 700 |
80. | CEA* | 700 |
81. | AFP* | 660 |
82. | CA 15-3* | 750 |
83. | CA 19-9* | 750 |
84. | CA 125* | 750 |
Брисеви и пиокултуре | ||
85. | BRIS NOSA: bakteriološki pregled na SH | 280 |
86. | BRIS NOSA: Bakteriološki pregled | 300 |
87. | BRIS NOSA: pregled na stafilokokno kliconoštvo | 140 |
88. | BRIS NOSA: Bakteriološki pregled (deca) | 280 |
89. | BRIS JEZIKA: Bakteriološki pregled | 300 |
90. | BRIS NEPCA: Bakteriološki pregled | 300 |
91. | BRIS DESNI: Bakteriološki pregled | 300 |
92. | BRIS BUKALNE SLUZOKOŽE: Bakteriološki pregled | 300 |
93. | SPUTUM: Bakteriološki pregled | 400 |
94. | BRIS RANE: Bakteriološki pregled | 400 |
95. | BRIS OKA: Bakteriološki pregled | 400 |
96. | BRIS UVA: Bakteriološki pregled | 400 |
97. | BRIS KOŽE: Bakteriološki pregled | 400 |
98. | MAJČINO MLEKO: Bakteriološki pregled | 400 |
99. | BRIS PODJEZIČNE ŽLEZDE: Bakteriološki pregled | 300 |
100. | BRIS GRLA: bakteriološki pregled na SH | 280 |
101. | BRIS GRLA: Bakteriološki pregled | 300 |
102. | BRIS GRLA: pregled na stafilokokno kliconoštvo | 140 |
103. | ANALNI BRIS: Bakteriološki pregled | 400 |
104. | BRIS PUPKA: Bakteriološki pregled | 400 |
105. | BRIS LOHIJA: Bakteriološki pregled | 400 |
106. | BRIS KANILE: Bakteriološki pregled | 400 |
107. | BRIS TRAHEJE: Bakteriološki pregled | 400 |
108. | BRIS: Bakteriološki pregled | 400 |
109. | BRIS DOJKE: Bakteriološki pregled | 400 |
Копрокултуре | ||
110. | FECES: bakteriološki pregled na Salmonellae | 450 |
111. | FECES: bakteriološki pregled na Shigelae | 450 |
112. | FECES: bakteriološki pregled na Campylobacter | 200 |
113. | FECES: bakteriološki pregled na Yersiniu | 200 |
114. | FECES: bakteriološki pregled na Sall., Shig., Yers., Camp. | 450 |
115. | FECES: bakteriološki pregled na Sall., Shig. | 450 |
116. | REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Salmonellae | 450 |
117. | REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Shigelae | 450 |
118. | REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Campylobacter | 200 |
119. | REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Yersiniu | 200 |
120. | REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Sall., Shig., Yers., Camp. | 450 |
121. | REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Sall., Shig. | 450 |
Уринокултуре | ||
122. | URIN: Bakteriološki pregled | 400 |
Паразитологија | ||
123. | FECES: pregled na okultno krvarenje* | 400 |
124. | FECES: pregled na protozoe | 400 |
125. | FECES: pregled na parazite | 400 |
126. | PERINALNI BRIS: Pregled na helminte | 250 |
*Анализе (услуге) које се раде као ванстандардне, односно нису покривене уговором са Републичким заводом за здравствено осигурање, не раде се на упут - пацијент лично сноси све трошкове.
Лабораторија за хуману екологију и екотоксикологију
У оквиру организационе целине Градског завода за јавно здравље, у Центру за хигијену и хуману екологију, као посебна организациона јединица идентификује се "Лабораторија за хуману екологију и екотоксикологију". У оквиру Лабораторије за хуману екологију и екотоксикологију, организационо су формирана два одсека према врстама испитивања: Одсек за санитарну хемију и Одсек за санитарну микробиологију.
Лабораторија за хуману екологију и екотоксикологију је акредитована у складу са захтевима СРПС/ИСО/ИЕЦ 17025:2006, Сертификат о акредитацији 00196 од 12.02.2012. године, акредитациони број 01-036. Лабораторија је акредитована за:
* Физичко-хемијска и сензорска испитивања: воде, животних намирница, предмета опште употребе, ваздуха, таложних материја, седимента, земљишта и отпада – у лабораторији;
* Физичко-хемијска и сензорска испитивања: воде ваздуха и земљишта – на терену;
* Микробиолошких испитивања: воде, намирница, предмета опште употребе, ваздуха, брисева, стерилног материјала;
* Билошка испитивања: вода
* Узорковање: воде, животних намирница, предмета опште употребе, брисева, стерилисаног материјала, ваздуха, земљишта, седимента и отпада.
Комплетан обим акредитације можете погледати на: http://www.registar.ats.rs/predmet/115/
Лабораторија врши узорковање, испитивања узорака и израду извештаја према СРПС стандардима, домаћим правилницима којима се уређује одговарајуће испитивање, међународним стандардима, националним стандардима других земаља (нпр.: ЕН, ДИН, АСТМ, ГОСТ и сл.), као и према документованим методама, које су сачинили, проверили, верификовали и потврдили здравствени сарадници и лекари специјалисти Лабораторије, а које су израђене у складу са међународним стандардима и другим националним и гранским стандардима (ИСО), ОЕЦД кодексу добре лабораторијске праксе (ГЛП) и др.
У циљу потврде валидности резултата испитивања лабораторија учествује у међулабораторијским упоредним испитивањима, која се организују на домаћем и међународном нивоу. У оквиру Пројекта Европске Уније/Европске агенције за реконструкцију – „Унапређење лабораторијског рада у Србији“ Ептиса, лабораторија је спровела три међулабораторијска испитивања вода, у које су биле укључене лабораторије из 23 Завода за јавно здравље у Србији. Експерти Европске агенције за реконструкцију, на основу квалитета припремљених узорака, проверених тестовима хомогености и стабилности, обављених мерења и спроведене статистичке обраде добијених резултата упоредних испитивања, издали су сертификат Лабораторији за хуману екологију и екотоксикологију о оспособљености за самостално спровођење тестова међулабораторијског поређења.
Стручна оспособљеност
У Лабораторији је запослено преко 60 стручњака на неодређено време различитог профила: по образовању магистара хемијских и технолошких наука (4), специјалиста санитарне хемије (5), санитарне микробиологије (3), медицинске биохемије (1), дипломираних хемичара (2) и биохемичара (2), дипломираних биолога (3), прехрамбеног инжењера (1), инжењера технологије (4), фармацеута (1) ветеринара (1) и лабораторијских техничара (хемијске и медицинске струке) (38).
Стална компетентност запослених за обављање послова и радних задатака обезбеђује се систематским програмима обуке. Стручно оспособљавање и усавршавање запослених планира се на годишњем нивоу. Програмом оспособљавања обухватају се сви запослени у Лабораторији у складу са захтевима радног места и потребама процеса и активности у Лабораторији. Запослени Лабораторије зависно од стручне спреме, а према Правилнику о стручном усавршавању запослених у Заводу, имају право и обавезу да се стручно усавршавају.
Простор
Просторни услови лабораторије омогућавају да се анализе врше несметано, без опасности од евентуалне контаминације и деградације. Лабораторијски простор испуњава строге норме лабораторијске праксе – природна вентилација, клима уређаји, дигестори (лабораторије на санитарној хемији) и контрола микроклиматских услова (температуре и релативне влажности).
Распоред и опремљеност просторија на Одсеку санитарне микробиологије онемогућују унакрсну контаминацију а избор зидних и подних облога обезбеђује потпуну хигијенску заштиту.
У посебним, за то одвојеним просторијама врши се пријем и евидентирање узорака, а узорци се складиште у “хладној соби” на +4оЦ.
Мерења се врше под контролисаним климатским условима (Т=20±2оЦ, Х=50±2%) у посебно одвојеној соби за мерење.
Опрема
Опрема која се користи за узорковање и испитивање подређена је потреби Лабораторије ХЕЕ и задовољава успостављене стандарде квалитета за тачност, прецизност и сигурност мерења. Пре стављања у употребу опрема се обавезно функционално и техничко-технолошки проверава, еталонира и калибрише. Током експлоатације, опрема се одржава у оптималном стању и контролише у складу са плановима периодичног одржавања, калибрисања и еталонирања.
Узорковање се врши:
* према дефинисаном плану узорковања у складу са уговором са клијентом,
* према захтеву/уговору за испитивање који садржи и захтев за узорковање,
* у инцидентним ситуацијама и
* по налогу инспекцијских служби.
Узорак може бити:
* у оригиналном произвођачком паковању
* просечан (узет према посебном упутству),
* са одређеног места.
Пријем узорака за испитивање, као и издавање извештаја о испитивању, обављају се у Градском заводу за јавно здравље Београд, Булевар деспота Стефана бр. 54-а, сваког радног дана, на следећим местима:
Пријем узорака воде, земљишта и седимента | |
Приземље, соба 4 | од 8.00х до 12.00х |
Пријем узорака намирница | |
И спрат, соба 14 | од 8.00х до 13.00х |
Издавање извештаја о испитивању воде, земљишта и седимента | |
Приземље, соба 4 | од 12.30х до 14.00х |
Издавање извештаја о испитивању намирница | |
И спрат, соба 14 | од 13.00х до 15.00х |
Osobe za kontakt:
Начелник лабораторије:
Прим.др Марина Мандић-Миладиновић, спец.хигијене
e-mail: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
тел. 011/2078-620
Технички руководилац лабораторије и Шеф одсека Санитарне хемије:
Сежана Вукчевић, дипл. хем.спец.
e-mail: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
тел. 011/2078-721
Главни техничар лабораторије:
Даница Ивковић, лабораторијски техничар
e-mail: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
тел. 011/2078-721
Социјална медицина
Послови јавног здравља из области промоције здравља, планирања и организације здравствене службе и информатике обављају се у три центра:
1. Центар за промоцију здравља
2. Центар за анализу, планирање и организацију здравствене заштите
3. Центар за информатику и биостатистику у здравству
У оквиру Центра за промоцију здравља реализују су следеће активности:
- учешће у изради стратешких и законских докумената и водича добре праксе у области промоције здравља;
- израда, имплементација и евалуација здравствено-промотивних програма, пројеката и интервенција у заједници, укључујући примену и евалуацију Националног програма промоције здравља;
- израда здравствено промотивних публикација, емисија, прилога и мултимедијалних презентација и сл.;
- развијање партнерстава за здравље у локалној заједници;
- континуирани рад на креирању и развоју окружења која подржавају здравље и здраве изборе;
- иформисање, саветовање и едукација становништава, у сарадњи са мас-медијима;
- континуирана едукација едукатора у области промоције здравља.
У оквиру Центра за анализу, планирање и организацију здравствене заштите реализују се следећи послови и задаци:
- учешће у изради стратешких и законских докумената, елабората и пројеката, водича добре праксе;
- координиција, планирање и праћење реализације планова рада и уговорних обавеза здравствених установа;
- проучавање здравственог стања и ризика по здравље становништва у циљу сагледавања приоритетних проблема и потреба;
- предлагање елемената здравствене политике, планова и програма намењених очувању и унапређењу здравља становиштва;
- координација рада на унапређењу квалитета здравствене службе, процена ефикасности, доступности и квалитета здравствене заштите, укључујући и сатисфакцију корисника;
- континуирана едукације едукатора у области јавног здравља;
- планирање стручног усавршавања здравствених радника и сарадника;
- учешће у примењеним истраживањима у области здравствене заштите и јавног здравља.
У оквиру Центра за информатику и биостатистику у здравству реализују се следеће активности:
- учествовање у развоју и имплементацији интегрисаног здравствено-информационог система Србије;
- учествовање у пројектовању информационих система и израда одређених софтверских решења;
- прикупљање, обрада и анализа збирних здравствено-статистичких података (државни и приватни сектор) од интереса за здравствено стање становништва и рад здравствених установа и достављање сумарно обрађених података надлежним институцијама у прописаним роковима;
- формирање и одржавање индивидуалних база података (организациона структура и кадрови, опрема, болнички лечена лица, регистри хроничних незаразних обољења, рађање, побачаји, умрли, приватни сектор) и одговарајућа статистичка обрада;
- издавање редовне годишње публикације "Статистички приказ здравствене делатности у Београду" која садржи информације о капацитетима и раду здравствених установа, обољевању, рађању и умирању становништва;
- припрема различитих врста презентација и публикација (графички дизајн);
- управљање и одржавање компјутерске мреже, опреме и интернет технологије у Заводу.
Пројекти/програми које реализују Центар за промоцију здравља, Центар за анализу, планирање и организацију здравствене заштите и Центар за информатику и биостатистику у здравству:
1. ИНОВАЦИЈА И УНАПРЕЂЕЊЕ РАДА ПОЛИВАЛЕНТНЕ ПАТРОНАЖНЕ СЕСТРЕ У ЦИЉУ ПРОМОЦИЈЕ ЗДРАВЉА ПОРОДИЦЕ (2000 - 2004.)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, УНИЦЕФ, ЕЦЦО, ЦИДА)
• У потпуности је завршена едукација Поливалентних патронажних сестара у целој Србији (око 1600) у оквиру семинара "Животне поруке - здравље породице;
• Примењен и тестиран нов модел рада патронажне сестре;
• Обезбеђено од стране УНИЦЕФ-а и ЕЦЦО-а: 24 возила за патронажне службе у Републици Србији и комплетно опремање 13 едукативних центара.
2. ПРОМОЦИЈА ЗДРАВЉА У АКЦИЈИ: ПРОЈЕКАТ УНАПРЕЂЕЊА РАДА ПОЛИВАЛЕНТНЕ ПАТРОНАЖНЕ СЛУЖБЕ (2004)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, ЦПХА - ЦИДА, УНИЦЕФ)
• Израда Водича добре праксе за рад патронажне сестре у породици уз пратећи компјутерски програм
• Едукација свих патронажних сестара у Београду
• Патронажне посете породици у складу са новим моделом
• Координација са пројектом "Телефоном до савета за здраво дете"
3. УКЉУЧИВАЊЕ У СОЦИЈАЛНЕ ТОКОВЕ КРОЗ ПРОМОЦИЈУ ЗДРАВЉА И ЈАЧАЊЕ КАПАЦИТЕТА ПОРОДИЦЕ И ЗАЈЕДНИЦЕ (2005. 2006. - март 2007.)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, УНИЦЕФ)
• Формирање координативно едукативних центара (једница)
• Кућне посете патронажних сестара по моделу Водича добре праксе
• Отварање телефонских саветовалишта
4. ЦЕНТРИ ЗА ПРЕВЕНТИВНЕ ЗДРАВСТВЕНЕ УСЛУГЕ У ДОМОВИМА ЗДРАВЉА - УЧЕШЋЕ- (2006. 2007.)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, ЕАР/ЕПОС)
• Елаборат о формирању Центара за превентивне здравствене услуге у домовима здравља у Србији (25 домова здравља у почетку) и учешће у едукацији кадрова за рад у овим центрима
• Упутство за рад Центара за превенцију
• Учешће у изради приручника:
• Промоција здравља и здравих стилова живота у заједници" и "Промоција здравља заснована на доказима"
5. НАЦИОНАЛНИ ПРОГРАМ ПРОМОЦИЈЕ ЗДРАВЉА (од 2000. текући програм)
(финансира Министарство здравља Републике Србије)
• Програмски здравствено васпитни рад у установама примарне здравствене заштите
• Програм рада поливалентне патронажне службе
• Развој свих видова партнерства у области васпитања за здравље и спровођење националних кампања за промоцију здравља
• Програм унапређења здравља ученика у основним школама у Београду
• Програм унапређења здравља ученика у средњим школама у Београду
• Програм очувања и унапређења оралног здравља деце и омладине у Београду
• Програм васпитања за здравље деце у предшколским установама: "ЗДРАВ ВРТИЋ" у Београду
• Програм здравственог инфромисања становништва путем мас медија
6. ИНОВАЦИЈА И ТЕЛЕФОНОМ ДО САВЕТА ЗА ЗДРАВО ДЕТЕ - "ХАЛОБЕБА" (од 3. децембра 2001. и надаље...)
(финансира УНИЦЕФ, Министарство здравља Републике Србије, Секретаријат за здравство Управе града Београда/од 2007. у потпуности/)
• Дневно из Телефонског саветовалишта позове се око 40 породица из Београда - према броју отпуштених мајки са бебама из београдских породилишта и одговори на око 300 позива из породице са територије Београда, Србије, земаља у окружењу и других удаљених крајева.
• Питања се односе на област неге и заштите одојчади и деце, породиља и трудница.
• Укупно је регистровано преко 70.000 посета на: www.халобеба.цо.yу и одговорено на 1.100 питања упућених на: халобеба@беотел.yу
7. ЗДРАВСТВЕНО СТАЊЕ СТАНОВНИШТВА БЕОГРАДА (2005/06)
(финансира Министарство здравља Републике Србије)
• Анализа здравственог стања и годишње извештавање о здрављу грађана Београда на основу закона и програма статистичких истарживања и евиденција у области здравствства. Показатељи виталне и здравствене статистике за текућу годину се пореде са истим подацима из предходних година и уочавају трендови раста појединих фактора ризика, хроничних незаразних болести (пре свега кардио и цереброваскуларних и малигних) и смртног исхода од истих болести. Ови подаци доприносе оптималном планирању здравствене заштите и организацији здравствене службе за грађане Београда
8. ИСТРАЖИВАЊЕ ЗДРАВСТВЕНОГ СТАЊА СТАНОВНИШТВА СРБИЈЕ (2006)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, Институт за заштиту здравља "Др Милан Јовановић -Батут", Светска банка)
• Истраживање је обављено у октобру 2006 године на реорезентативном узорку становништва Србије оба пола и свих добних група. У поређењу са резултатима предходног истраживања обављеног 2000. године, резулати указују на статистички значајне промене у појединим сегментима социо - економских показатеља, фактора ризика везаних за бихејвиоралне аспекте и аспекте животне и радне средине, као и показатеља здравља у ужем смислу (присуства већ дијагностиковане или још увек не дијагностиковане болести и/или инвалидитета). Резулатати ће бити доступни стручној и широј јавности у јулу 2007. године
9. План развоја клиничко - болничких центара и завода који обављају делатност на примарном нивоу здравствене заштите у Београду (2007)
(финансира Секретаријат за здравство Управе града Београда)
• Циљ пројекта је уједначавање услова коришћења здравствене заштите, уједначавање кадровске обезбеђености и просторних капацитета здравствених установа ради повећања задовољства корисника здравственим услугама. Размотриће се и могућности проширења капацитета дневних болница, коришћење високо софистициране опреме (ЦТ, НМР), могућности смањења листа чекања за поједине дијагностичке и терапијске процедуре (катетеризација срца, операција катаракте, уградња ендопротезе кука и колена итд.). Реализација пројекта подразумева непосредно теренско истраживање, као и коришћење доступних база података.
10. Стратегија развоја домова здравља у Београду до 2010. године (2006)
(финансира Секретаријат за здравство Управе града Београда)
• Циљ пројекта је уједначавање услова коришћења примарне здравствене заштите, уједначавање кадровске обезбеђености и просторних капацитета здравствених установа у циљу повећања задовољства корисника здравственим услугама.
• Детаљнији преглед пројекта "Примарна здравствена заштита - домови здравља" погледајте овде.
11. Развој информациног система за основне здравствене и фармацеутске услуге- Електронска здравствена документација (ЕЗД) (2005-2008)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, Европска агенција за реконструкцију)
• Електронска здравствена документација треба да (ЕЗД) представља камен темељац добре информације јер омогућава добијање података на време, са правог места, са верификованом тачношћу и верификованим трагом ко одговара за податке (ригхт тиме, плаце, респонсабилитy анд трацеабилитy). Кроз овај систем, здравствени подаци скупљени у електронској форми у појединачним здравственим установама добијају додатну вредност: подразумевају стандарде и заједничка правила, подстичу интеграцију и интероперабилност, те омогућавају размену, консолидацију, дисеминацију и поређење стандардизоване здравствене информације у ширим размерама.
• Са друге стране, једна од основних улога система ЕЗД је побољшање основног процеса здравствене неге на свим нивоима тј. увид у здравствено стање пацијента, све његове идентификоване здравствене проблеме, основне примењене процедуре дијагностике, лечења и медикаментозне терапије. На тај начин, тј. повезивањем на ЕЗД систем, лекар је у могућности да у тренутку свог контакта са пацијентом има увид у све до тада дијагностификоване здравствене проблеме, што олакшава одређивање да ли је у питању нови здравствени проблем или већ постојећи.
• У Србији треба да се формирају 4 центра за прикупљање података и пети који ће све податке да обједини (Институт за јавно здравље Др М. Јовановић- Батут). Београд треба да буде један од центара.
12. Централни информациони сервис (2006-2007)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, Светска банка)
• Централни информациони сервис- ЦИС се састоји из више програмских модула који се односе на ресурсне базе: организациона структура, кадрови, медицинска опрема, статистика, шифрарници. Свака установа треба да се преко интернета конектује на централну базу и дневно врши ажурирање својих података, односно преузима податке потребне за свакодневни рад