Хало Беба - Телефоном до савета о здрављу деце

Savet nedelje

Savet nedelje 200 lat
  • mb analize
    Laboratorijske analize: informacije
  • politika zastiet ziv sred
    Status laboratorijskih analiza
  • analiza vode 1
    Voda: Uputstva, zahtevi, preporuke
  • санитарни прегледи
    Sanitarni pregledi

Kadrovi

U skladu sa članom 8. Uredbe o postupku za pribavljanje saglasnosti za novo radno angažovanje kod korisnika javnih sredstava (Sl. glasnik RS 159/2020), korisnik javnih sredstava je u obavezi da podatke o broju zaposlenih i radno angažovanih lica učini javno dostupnim, isticanjem na svojoj internet prezentaciji ili na drugi odgovarajući način.

Gore navedeni podaci treba da sadrže: broj sistematizovanih radnih mesta prema nivou kvalifikacija, ukupan broj zaposlenih na određeno i neodređeno vreme prema nivou kvalifikacija, broj radno angažovanih lica prema osnovu angažovanja (rad van radnog odnosa), ukupan broj zaposlenih na neodređeno vreme kojima je radni odnos prestao po bilo kom osnovu u prethodnoj kalendarskoj godini, ukupan broj novozaposlenih na neodređeno vreme i određeno vreme u svojstvu pripravnika u prethodnoj kalendarskoj godini, ukupan broj novozaposlenih na neodređeno vreme i određeno vreme u svojstvu pripravnika u okviru dozvoljenog procenta od 70% u tekućoj kalendarskoj godini, kao i ukupan broj novozaposlenih na neodređeno vreme i određeno vreme u svojstvu pripravnika iznad tog procenta u tekućoj kalendarskoj godini.

Tabele koje obuhvataju tražene podatke date se u okviru PRM obrasca koji čini sastavni deo Uredbe.

Na osnovu ove Uredbe, Gradski zavod za javno zdravlje Beograd, kao korisnik javnih sredstava je u obavezi da objavljuje tražene podatke u okviru tabela koje se nalaze u prilogu. Tabele sadrže podatke na mesečnom nivou i objavljuju se početkom tekućeg meseca za prethodni mesec.

2021.
2022.
2023.
2024.

Radno vreme službi

Prijem pacijenata i izdavanje sanitarnih knjižica:

radnim danima od 07:15 - 14:00 časova, subotom od 07:15 - 11:00


PRIJEMNO ODELJENJE CENTRA ZA MIKROBIOLOGIJU - telefon: 2078-608

RADNO VREME:
BRISEVI, URINI, STOLICE: radnim danima 07:00 - 18:00, subotom 07:00 - 11:00;
KRPELJI: radnim danima 08:00 - 18:00, subotom 07:00 - 11:00
VAĐENJE KRVI: radnim danima 07:00-12:00
Ukoliko je potrebno da se uradi analiza krvi na prisustvo HIV virusa, krv se uzima u Savetovalištu za HIV/AIDS na IV spratu, radnim danima od 08:00 – 12:00  

AMBULANTA ZA GENITALNE UZORKE - SOBA 10
RADNO VREME: radnim danima 08:00 - 12:00

ISPITIVANjE VODE

RADNO VREME: radnim danima 08:00 - 12:00, telefon: 2078-605

ISPITIVANjE PROIZVODA I NAMIRNICA
RADNO VREME: radnim danima 08:00 - 13:00, telefon: 2078-614

EPIDEMIOLOŠKA AMBULANTA - SOBA 5
RADNO VREME: radnim danima 07:00 - 14:00, subotom 08:00 - 12:00; telefon: 2078-607
VAĐENjE KRVI (trudnice za ulazak u porodilište, Hbsg antigen, žutica): radnim danima 07:00 - 12:00
IZDAVANjE REZULTATA: radnim danima 11:00-14:00, subotom 08:00-12:00

SAVETOVALIŠTE ZA IMUNIZACIJU - VAKCINE
RADNO VREME: radnim danima 08:00 - 13:00, ponedeljkom 08:00 - 17:00, telefon: 2078-671, 2078-674, 2078-675

SAVETOVALIŠTE ZA LAJMSKU BOLEST (krpelji)
RADNO VREME: radnim danima 08:00 - 12:00, telefon: 2078-677

SAVETOVALIŠTE ZA HIV/AIDS
RADNO VREME: radnim danima 08:00 - 14:00, (vađenje krvi od 8-12 časova) telefon: 2078-665

PRIJAVA HEMIJSKIH AKCIDENATA - NEZGODA
Ako se nezgoda desila na teritoriji Beograda uputiti na GRADSKI CENTAR ZA OBAVEŠTAVANjE - telefon: 3248-518 ili 1985
Ako se nezgoda desila na teritoriji republike Srbije uputiti na REPUBLIČKI CENTAR ZA OBAVEŠTAVANjE - telefon 3617-493

Kako do nas

Gradski zavod za javno zdravlje Beograd
Adresa: Bulevar despota Stefana 54a, opština Stari grad, 11108 Beograd
Telefoni: 011/2078-600, 011/2078-601, 011/3237-351
E-mail: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.

Važni telefoni
Radno vreme službi
Ovlašćena lica

 

Gradski prevoz

Sa aerodroma:

1. Autobus 72 - 29 stanica do Zelenog venca
2. Presedanje na autobuse 16 ili 95 - 2 stanice


Sa glavne autobuske ili železničke stanice:

1. Pešačenje do stajališta Kamenička u pravcu Zelenog venca
2. Autobusi 52, 53, 56 i 56L - 1 stanica
3. Presedanje na autobuse 16 ili 95 - 2 stanice

Лабораторија за клиничку микробиологију

За проверу резултата микробиолошких анализа кликните овде.


Градски завод за јавно здравље, врши извођење серолошких тестова високог квалитета, велике поузданости, по стандардима ЕУ:

- одређивање тумор маркера
- одређивање нивоа хомона
- одређивање присуства вируса у организму
- одређивање бактерија и паразита

Наведеним тестовима омогућује се:

- брзо добијање резултата
- контрола квалитета и
- стручно тумачење резултата

Предности тестирања су:

- комплетни реагенси за једну анализу у једном тесту
- могућност рада појединих анализа и серија
- могућност више различитих анализа у исто време
- комплетна контрола свих реагенаса бар кодом

Радно време лабораторија:

    * ВАЂЕЊЕ КРВИ
      радним даном 7:00 - 12:00

    * ПРИЈЕМ МАТЕРИЈАЛА ЗА МИКРОБИОЛОШКЕ АНАЛИЗЕ
      радним даном 6:30 - 18:00
      суботом 7:00 - 11:00

    * УЗИМАЊЕ МАТЕРИЈАЛА ЗА ПАРАЗИТЕ И ПРОТОЗОЕ
      радним даном 7:00 - 13:00

    * ИЗДАВАЊЕ РЕЗУЛТАТА
      радним даном 13:00 - 19:00
      суботом 7:00 - 11:30

Телефони:

централа ...................................011/20-78-600
пријемно ..................................011/20-78-608
серологија ................................011/20-78-705
саветовалиште за ХИВ/АИДС.....011/20-78-665
копрокултуре ............................011/20-78-765
уринокултуре .............................011/20-78-757
брисеве .....................................011/20-78-770

Е-маил: Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.


ИЗВОД ИЗ ЦЕНОВНИКА ГРАДСКОГ ЗАВОДА ЗА ЈАВНО ЗДРАВЉЕ (ценовник важи од 08.10.2009 год.) :


Р. бр.
Услуге Цена у динарима
Серологија- ELISA
1. ELISA HIV 1+2 Ag/Ab 792
2. ELISA HIV Ag 2,112
3. Western Blot HIV 1+2 5,300
4. ELISA HBs-Ag 800
5. ELISA test na anti-HCV ukupna At 1,100
6. Western Bolt HCV 5,300
7. ELISA Lyme Borreliosis IgG 1000
8. ELISA Lyme Borreliosis IgM 1000
9. Western Blot Lyme Borreliosis IgM* 4,000
10. Western Blot Lyme Borreliosis IgG* 4,000
11. Waserman VDRL (RPR) 550
12. Waserman TPHA 590
13. ELISA test na sifilis 800
14. Western Bolt Syphilis Score 5,300
15. Brucella Elisa IgG* 800
16. Brucella Elisa IgM * 800
17. Brucella BAB test* 650
18. ELISA EBV IgG* 800
19. ELISA EBV IgM* 800
20. ELISA VZV IgG 800
21. ELISA VZV IgM 800
22. ELISA Chlamydia trachomatis IgG 1000
23. ELISA Chlamydia trachomatis IgM 1000
24. Adenovirus IgG ELISA* 1,100
25. Adenovirus IgM ELISA* 1,100
26. Coxackie IgG ELISA* 1,400
27. Coxackie IgM ELISA* 1,400
28. H. pylori IgG ELISA* 1,000
29. H. pylori IgA ELISA* 1,000
30. Echinococcus IgG ELISA* 1,300
31. Trichinella spiralis IgG ELISA* 1,300
32. HSV-1 (Herpes simplex tip 1) IgG 1,000
33. HSV-1 (Herpes simplex tip 1) IgM 1,000
34. HSV-2 (Herpes simplex tip 2) IgG 1,000
35. HSV-2 (Herpes simplex tip 2) IgM 1,000
36. Mycoplasma pneumoniae IgG* 1,000
37. Mycoplasma pneumoniae IgM* 1,000
38. HTLV tip 1/2* 1,000
Серологија- ELFA
39. HIV P24 ll 1,100
40. HIV P24 ll Confirmation 1,100
41. HIV DUO Ultra 1,100
42. HIV DUO Quick 1,100
43. HBs-Ag 900
44. HBs-Ag Confirmation 1,100
45. Anti HBc-ukupna At 900
46. Anti HBc IgM At 900
47. Anti HBs At 900
48. HBe Ag 900
49. Anti HBe At 900
50. Anti HAV-ukupna At* 900
51. Anti HAV IgM* 900
52. CMV IgG 800
53. CMV IgM 900
54. CMV IgG Avidity* 1,100
55. Rub IgG ll 800
56. Rub IgM 1000
57. Toxo IgG ll 800
58. Toxo IgG Avidity* 1,100
59. Toxo IgM 800
60. Lyme IgG i IgM 750
61. Measles IgG 800
62. Mumps IgG 800
63. Varicella - Zoster IgG 800
64. H.Pylori IgG* 880
Хормони штитне жлезде - ELFA
65. TSH* 500
66. TSH3* 500
67. FT4* 500
68. FT3* 500
69. T4* 500
70. T3* 500
Репродуктивни хормони - ELFA
71. Estradiol ll* 600
72. FSH* 600
73. HCG* 600
74. LH* 600
75. Prolactin* 600
76. Progesterone* 600
77. Testosterone* 600
Тумор маркери - ELFA
78. TPSA* 700
79. FPSA* 700
80. CEA* 700
81. AFP* 660
82. CA 15-3* 750
83. CA 19-9* 750
84. CA 125* 750
Брисеви и пиокултуре
85. BRIS NOSA: bakteriološki pregled na SH 280
86. BRIS NOSA: Bakteriološki pregled 300
87. BRIS NOSA: pregled na stafilokokno kliconoštvo 140
88. BRIS NOSA: Bakteriološki pregled (deca) 280
89. BRIS JEZIKA: Bakteriološki pregled 300
90. BRIS NEPCA: Bakteriološki pregled 300
91. BRIS DESNI: Bakteriološki pregled 300
92. BRIS BUKALNE SLUZOKOŽE: Bakteriološki pregled 300
93. SPUTUM: Bakteriološki pregled 400
94. BRIS RANE: Bakteriološki pregled 400
95. BRIS OKA: Bakteriološki pregled 400
96. BRIS UVA: Bakteriološki pregled 400
97. BRIS KOŽE: Bakteriološki pregled 400
98. MAJČINO MLEKO: Bakteriološki pregled 400
99. BRIS PODJEZIČNE ŽLEZDE: Bakteriološki pregled 300
100. BRIS GRLA: bakteriološki pregled na SH 280
101. BRIS GRLA: Bakteriološki pregled 300
102. BRIS GRLA: pregled na stafilokokno kliconoštvo 140
103. ANALNI BRIS: Bakteriološki pregled 400
104. BRIS PUPKA: Bakteriološki pregled 400
105. BRIS LOHIJA: Bakteriološki pregled 400
106. BRIS KANILE: Bakteriološki pregled 400
107. BRIS TRAHEJE: Bakteriološki pregled 400
108. BRIS: Bakteriološki pregled 400
109. BRIS DOJKE: Bakteriološki pregled 400
Копрокултуре
110. FECES: bakteriološki pregled na Salmonellae 450
111. FECES: bakteriološki pregled na Shigelae 450
112. FECES: bakteriološki pregled na Campylobacter 200
113. FECES: bakteriološki pregled na Yersiniu 200
114. FECES: bakteriološki pregled na Sall., Shig., Yers., Camp. 450
115. FECES: bakteriološki pregled na Sall., Shig. 450
116. REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Salmonellae 450
117. REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Shigelae 450
118. REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Campylobacter 200
119. REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Yersiniu 200
120. REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Sall., Shig., Yers., Camp. 450
121. REKTALNI BRIS: bakteriološki pregled na Sall., Shig. 450
Уринокултуре
122. URIN: Bakteriološki pregled 400
Паразитологија
123. FECES: pregled na okultno krvarenje* 400
124. FECES: pregled na protozoe 400
125. FECES: pregled na parazite 400
126. PERINALNI BRIS: Pregled na helminte 250



*Анализе (услуге) које се раде као ванстандардне, односно нису покривене уговором са Републичким заводом за здравствено осигурање, не раде се на упут - пацијент лично сноси све трошкове.

tuv iso 9001 14001

Лабораторија за хуману екологију и екотоксикологију

У оквиру организационе целине Градског завода за јавно здравље, у Центру за хигијену и хуману екологију, као посебна организациона јединица идентификује се "Лабораторија за хуману екологију и екотоксикологију". У оквиру Лабораторије за хуману екологију и екотоксикологију, организационо су формирана два одсека према врстама испитивања: Одсек за санитарну хемију и Одсек за санитарну микробиологију.

Лабораторија за хуману екологију и екотоксикологију је акредитована у складу са захтевима СРПС/ИСО/ИЕЦ 17025:2006, Сертификат о акредитацији 00196 од 12.02.2012. године, акредитациони број 01-036. Лабораторија је акредитована за:

    * Физичко-хемијска и сензорска испитивања: воде, животних намирница, предмета опште употребе, ваздуха, таложних материја, седимента, земљишта и отпада – у лабораторији;
    * Физичко-хемијска и сензорска испитивања: воде ваздуха и земљишта – на терену;
    * Микробиолошких испитивања: воде, намирница, предмета опште употребе, ваздуха, брисева, стерилног материјала;
    * Билошка испитивања: вода
    * Узорковање: воде, животних намирница, предмета опште употребе, брисева, стерилисаног материјала, ваздуха, земљишта, седимента и отпада.

Комплетан обим акредитације можете погледати на: http://www.registar.ats.rs/predmet/115/

Лабораторија врши узорковање, испитивања узорака и израду извештаја према СРПС стандардима, домаћим правилницима којима се уређује одговарајуће испитивање, међународним стандардима, националним стандардима других земаља (нпр.: ЕН, ДИН, АСТМ, ГОСТ и сл.), као и према документованим методама, које су сачинили, проверили, верификовали и потврдили здравствени сарадници и лекари специјалисти Лабораторије, а које су израђене у складу са међународним стандардима и другим националним и гранским стандардима (ИСО), ОЕЦД кодексу добре лабораторијске праксе (ГЛП) и др.

У циљу потврде валидности резултата испитивања лабораторија учествује у међулабораторијским упоредним испитивањима, која се организују на домаћем и међународном нивоу.  У оквиру Пројекта Европске Уније/Европске агенције за реконструкцију – „Унапређење лабораторијског рада у Србији“ Ептиса, лабораторија је спровела три међулабораторијска испитивања вода, у које су биле укључене лабораторије из 23 Завода за јавно здравље у Србији. Експерти Европске агенције за реконструкцију, на основу квалитета припремљених узорака, проверених тестовима хомогености и стабилности, обављених мерења и спроведене статистичке обраде добијених резултата упоредних испитивања, издали су сертификат Лабораторији за хуману екологију и екотоксикологију о оспособљености за самостално  спровођење тестова међулабораторијског поређења.

Стручна оспособљеност

У Лабораторији је запослено преко 60 стручњака на неодређено време различитог профила: по образовању магистара хемијских и технолошких наука (4), специјалиста санитарне хемије (5), санитарне микробиологије (3), медицинске биохемије (1), дипломираних хемичара (2) и биохемичара (2), дипломираних биолога (3), прехрамбеног инжењера (1), инжењера технологије (4), фармацеута (1) ветеринара (1) и лабораторијских  техничара (хемијске и медицинске струке) (38).

Стална компетентност запослених за обављање послова и радних задатака обезбеђује се систематским програмима обуке. Стручно оспособљавање и усавршавање запослених планира се на годишњем нивоу. Програмом оспособљавања обухватају се сви запослени у Лабораторији у складу са захтевима радног места и потребама процеса и активности у Лабораторији. Запослени Лабораторије зависно од стручне спреме, а према Правилнику о стручном усавршавању запослених у Заводу, имају право и обавезу да се стручно усавршавају.

Простор

Просторни услови лабораторије омогућавају да се анализе врше несметано, без опасности од евентуалне контаминације и деградације. Лабораторијски простор испуњава строге норме лабораторијске праксе – природна вентилација, клима уређаји, дигестори (лабораторије на санитарној хемији) и контрола микроклиматских услова (температуре и релативне влажности).

Распоред и опремљеност просторија на Одсеку санитарне микробиологије онемогућују унакрсну контаминацију а избор зидних и подних облога обезбеђује потпуну хигијенску заштиту.

У посебним, за то одвојеним просторијама врши се пријем и евидентирање узорака, а узорци се складиште у “хладној соби” на +4оЦ.
Мерења се врше под контролисаним климатским условима (Т=20±2оЦ, Х=50±2%) у посебно одвојеној  соби за мерење.

Опрема

Опрема која се користи за узорковање и испитивање подређена је потреби Лабораторије ХЕЕ и задовољава успостављене стандарде квалитета за тачност, прецизност и сигурност мерења.  Пре стављања у употребу опрема се обавезно функционално и техничко-технолошки проверава, еталонира и калибрише. Током експлоатације, опрема се одржава у оптималном стању и контролише у складу са плановима периодичног одржавања,  калибрисања и еталонирања.

Узорковање се врши:

    * према дефинисаном плану узорковања у складу са уговором са клијентом,
    * према захтеву/уговору за испитивање који садржи и захтев за узорковање,
    * у инцидентним ситуацијама и
    * по налогу инспекцијских служби.

Узорак може бити:

    * у оригиналном произвођачком паковању
    * просечан (узет према посебном упутству),
    * са одређеног места.

Пријем узорака за испитивање, као и издавање извештаја о испитивању, обављају се у Градском заводу за јавно здравље Београд, Булевар деспота Стефана бр. 54-а, сваког радног дана, на следећим местима:

Пријем узорака воде, земљишта и седимента
Приземље, соба 4 од 8.00х до 12.00х
Пријем узорака намирница
И спрат, соба 14 од 8.00х до 13.00х
Издавање извештаја о испитивању воде, земљишта и седимента
Приземље, соба 4 од 12.30х до 14.00х
Издавање извештаја о испитивању намирница
И спрат, соба 14 од 13.00х до 15.00х


Osobe za kontakt:

Начелник лабораторије:
Прим.др Марина Мандић-Миладиновић, спец.хигијене
e-mail:  Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
тел. 011/2078-620

Технички руководилац лабораторије и  Шеф одсека Санитарне хемије:
Сежана Вукчевић, дипл. хем.спец.
e-mail:  Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
тел. 011/2078-721

Главни техничар лабораторије:
Даница Ивковић, лабораторијски техничар
e-mail:  Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je videli.
тел. 011/2078-721

Социјална медицина

Послови јавног здравља из области промоције здравља, планирања и организације здравствене службе и информатике обављају се у три центра:

1. Центар за промоцију здравља
2. Центар за анализу, планирање и организацију здравствене заштите
3. Центар за информатику и биостатистику у здравству

У оквиру Центра за промоцију здравља реализују су следеће активности:

- учешће у изради стратешких и законских докумената и водича добре праксе у области промоције здравља;
- израда, имплементација и евалуација здравствено-промотивних програма, пројеката и интервенција у заједници, укључујући примену и евалуацију Националног програма промоције здравља;
- израда здравствено промотивних публикација, емисија, прилога и мултимедијалних презентација и сл.;
- развијање партнерстава за здравље у локалној заједници;
- континуирани рад на креирању и развоју окружења која подржавају здравље и здраве изборе;
- иформисање, саветовање и едукација становништава, у сарадњи са мас-медијима;
- континуирана едукација едукатора у области промоције здравља.

У оквиру Центра за анализу, планирање и организацију здравствене заштите реализују се следећи послови и задаци:

- учешће у изради стратешких и законских докумената, елабората и пројеката, водича добре праксе;
- координиција, планирање и праћење реализације планова рада и уговорних обавеза здравствених установа;
- проучавање здравственог стања и ризика по здравље становништва у циљу сагледавања приоритетних проблема и потреба;
- предлагање елемената здравствене политике, планова и програма намењених очувању и унапређењу здравља становиштва;
- координација рада на унапређењу квалитета здравствене службе, процена ефикасности, доступности и квалитета здравствене заштите, укључујући и сатисфакцију корисника;
- континуирана едукације едукатора у области јавног здравља;
- планирање стручног усавршавања здравствених радника и сарадника;
- учешће у примењеним истраживањима у области здравствене заштите и јавног здравља.

У оквиру Центра за информатику и биостатистику у здравству реализују се следеће активности:

- учествовање у развоју и имплементацији интегрисаног здравствено-информационог система Србије;
- учествовање у пројектовању информационих система и израда одређених софтверских решења;
- прикупљање, обрада и анализа збирних здравствено-статистичких података (државни и приватни сектор) од интереса за здравствено стање становништва и рад здравствених установа и достављање сумарно обрађених података надлежним институцијама у прописаним роковима;
- формирање и одржавање индивидуалних база података (организациона структура и кадрови, опрема, болнички лечена лица, регистри хроничних незаразних обољења, рађање, побачаји, умрли, приватни сектор) и одговарајућа статистичка обрада;
- издавање редовне годишње публикације "Статистички приказ здравствене делатности у Београду" која садржи информације о капацитетима и раду здравствених установа, обољевању, рађању и умирању становништва;
- припрема различитих врста презентација и публикација (графички дизајн);
- управљање и одржавање компјутерске мреже, опреме и интернет технологије у Заводу.

Пројекти/програми које реализују Центар за промоцију здравља, Центар за анализу, планирање и организацију здравствене заштите и Центар за информатику и биостатистику у здравству:

1. ИНОВАЦИЈА И УНАПРЕЂЕЊЕ РАДА ПОЛИВАЛЕНТНЕ ПАТРОНАЖНЕ СЕСТРЕ У ЦИЉУ ПРОМОЦИЈЕ ЗДРАВЉА ПОРОДИЦЕ (2000 - 2004.)

(финансира Министарство здравља Републике Србије, УНИЦЕФ, ЕЦЦО, ЦИДА)
•        У потпуности је завршена едукација Поливалентних патронажних сестара у целој Србији (око 1600) у оквиру семинара "Животне поруке - здравље породице;
•        Примењен и тестиран нов модел рада патронажне сестре;
•        Обезбеђено од стране УНИЦЕФ-а и ЕЦЦО-а: 24 возила за патронажне службе у Републици Србији и комплетно опремање 13 едукативних центара.

2. ПРОМОЦИЈА ЗДРАВЉА У АКЦИЈИ: ПРОЈЕКАТ УНАПРЕЂЕЊА РАДА ПОЛИВАЛЕНТНЕ ПАТРОНАЖНЕ СЛУЖБЕ (2004)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, ЦПХА - ЦИДА, УНИЦЕФ)
•        Израда Водича добре праксе за рад патронажне сестре у породици уз пратећи компјутерски програм
•        Едукација свих патронажних сестара у Београду
•        Патронажне посете породици у складу са новим моделом
•        Координација са пројектом "Телефоном до савета за здраво дете"

3. УКЉУЧИВАЊЕ У СОЦИЈАЛНЕ ТОКОВЕ КРОЗ ПРОМОЦИЈУ ЗДРАВЉА И ЈАЧАЊЕ КАПАЦИТЕТА ПОРОДИЦЕ И ЗАЈЕДНИЦЕ (2005. 2006. - март 2007.)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, УНИЦЕФ)
•        Формирање координативно едукативних центара (једница)
•        Кућне посете патронажних сестара по моделу Водича добре праксе
•        Отварање телефонских саветовалишта

4. ЦЕНТРИ ЗА ПРЕВЕНТИВНЕ ЗДРАВСТВЕНЕ УСЛУГЕ У ДОМОВИМА ЗДРАВЉА - УЧЕШЋЕ- (2006. 2007.)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, ЕАР/ЕПОС)
•        Елаборат о формирању Центара за превентивне здравствене услуге у домовима здравља у Србији (25 домова здравља у почетку) и учешће у едукацији кадрова за рад у овим центрима
•        Упутство за рад Центара за превенцију
•        Учешће у изради приручника:
•        Промоција здравља и здравих стилова живота у заједници" и "Промоција здравља заснована на доказима"

5. НАЦИОНАЛНИ ПРОГРАМ ПРОМОЦИЈЕ ЗДРАВЉА (од 2000. текући програм)
(финансира Министарство здравља Републике Србије)
•        Програмски здравствено васпитни рад у установама примарне здравствене заштите
•        Програм рада поливалентне патронажне службе
•        Развој свих видова партнерства у области васпитања за здравље и спровођење националних кампања за промоцију здравља
•        Програм унапређења здравља ученика у основним школама у Београду
•        Програм унапређења здравља ученика у средњим школама у Београду
•        Програм очувања и унапређења оралног здравља деце и омладине у Београду
•        Програм васпитања за здравље деце у предшколским установама: "ЗДРАВ ВРТИЋ" у Београду
•        Програм здравственог инфромисања становништва путем мас медија

6. ИНОВАЦИЈА И ТЕЛЕФОНОМ ДО САВЕТА ЗА ЗДРАВО ДЕТЕ - "ХАЛОБЕБА" (од 3. децембра 2001. и надаље...)
(финансира УНИЦЕФ, Министарство здравља Републике Србије, Секретаријат за здравство Управе града Београда/од 2007. у потпуности/)
•        Дневно из Телефонског саветовалишта позове се око 40 породица из Београда - према броју отпуштених мајки са бебама из београдских породилишта и одговори на око 300 позива из породице са територије Београда, Србије, земаља у окружењу и других удаљених крајева.
•        Питања се односе на област неге и заштите одојчади и деце, породиља и трудница.
•        Укупно је регистровано преко 70.000 посета на: www.халобеба.цо.yу и одговорено на 1.100 питања упућених на: халобеба@беотел.yу

7. ЗДРАВСТВЕНО СТАЊЕ СТАНОВНИШТВА БЕОГРАДА (2005/06)
(финансира Министарство здравља Републике Србије)
•        Анализа здравственог стања и годишње извештавање о здрављу грађана Београда на основу закона и програма статистичких истарживања и евиденција у области здравствства. Показатељи виталне и здравствене статистике за текућу годину се пореде са истим подацима из предходних година и уочавају трендови раста појединих фактора ризика, хроничних незаразних болести (пре свега кардио и цереброваскуларних и малигних) и смртног исхода од истих болести. Ови подаци доприносе оптималном планирању здравствене заштите и организацији здравствене службе за грађане Београда

8. ИСТРАЖИВАЊЕ ЗДРАВСТВЕНОГ СТАЊА СТАНОВНИШТВА СРБИЈЕ (2006)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, Институт за заштиту здравља "Др Милан Јовановић -Батут", Светска банка)
•        Истраживање је обављено у октобру 2006 године на реорезентативном узорку становништва Србије оба пола и свих добних група. У поређењу са резултатима предходног истраживања обављеног 2000. године, резулати указују на статистички значајне промене у појединим сегментима социо - економских показатеља, фактора ризика везаних за бихејвиоралне аспекте и аспекте животне и радне средине, као и показатеља здравља у ужем смислу (присуства већ дијагностиковане или још увек не дијагностиковане болести и/или инвалидитета). Резулатати ће бити доступни стручној и широј јавности у јулу 2007. године

9. План развоја клиничко - болничких центара и завода који обављају делатност на примарном нивоу здравствене заштите у Београду (2007)
(финансира Секретаријат за здравство Управе града Београда)
•        Циљ пројекта је уједначавање услова коришћења здравствене заштите, уједначавање кадровске обезбеђености и просторних капацитета здравствених установа ради повећања задовољства корисника здравственим услугама. Размотриће се и могућности проширења капацитета дневних болница, коришћење високо софистициране опреме (ЦТ, НМР), могућности смањења листа чекања за поједине дијагностичке и терапијске процедуре (катетеризација срца, операција катаракте, уградња ендопротезе кука и колена итд.). Реализација пројекта подразумева непосредно теренско истраживање, као и коришћење доступних база података.

10. Стратегија развоја домова здравља у Београду до 2010. године (2006)
(финансира Секретаријат за здравство Управе града Београда)
•        Циљ пројекта је уједначавање услова коришћења примарне здравствене заштите, уједначавање кадровске обезбеђености и просторних капацитета здравствених установа у циљу повећања задовољства корисника здравственим услугама.
•        Детаљнији преглед пројекта "Примарна здравствена заштита - домови здравља" погледајте овде.

11. Развој информациног система за основне здравствене и фармацеутске услуге- Електронска здравствена документација (ЕЗД) (2005-2008)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, Европска агенција за реконструкцију)
•        Електронска здравствена документација треба да (ЕЗД) представља камен темељац добре информације јер омогућава добијање података на време, са правог места, са верификованом тачношћу и верификованим трагом ко одговара за податке (ригхт тиме, плаце, респонсабилитy анд трацеабилитy). Кроз овај систем, здравствени подаци скупљени у електронској форми у појединачним здравственим установама добијају додатну вредност: подразумевају стандарде и заједничка правила, подстичу интеграцију и интероперабилност, те омогућавају размену, консолидацију, дисеминацију и поређење стандардизоване здравствене информације у ширим размерама.
•        Са друге стране, једна од основних улога система ЕЗД је побољшање основног процеса здравствене неге на свим нивоима тј. увид у здравствено стање пацијента, све његове идентификоване здравствене проблеме, основне примењене процедуре дијагностике, лечења и медикаментозне терапије. На тај начин, тј. повезивањем на ЕЗД систем, лекар је у могућности да у тренутку свог контакта са пацијентом има увид у све до тада дијагностификоване здравствене проблеме, што олакшава одређивање да ли је у питању нови здравствени проблем или већ постојећи.
•        У Србији треба да се формирају 4 центра за прикупљање података и пети који ће све податке да обједини (Институт за јавно здравље Др М. Јовановић- Батут). Београд треба да буде један од центара.

12. Централни информациони сервис (2006-2007)
(финансира Министарство здравља Републике Србије, Светска банка)
•        Централни информациони сервис- ЦИС се састоји из више програмских модула који се односе на ресурсне базе: организациона структура, кадрови, медицинска опрема, статистика, шифрарници. Свака установа треба да се преко интернета конектује на централну базу и дневно врши ажурирање својих података, односно преузима податке потребне за свакодневни рад

Kontakt

Gradski zavod za javno zdravlje Beograd,

Bulevar despota Stefana 54a,

11108 Beograd, Srbija

Telefon: 2078-600; 3237-351