Сметње у психофизичком развоју деце школског узрастa
Дете са сметњама у развоју је дете које има тешкоће у развоју и није у могућности да постигне или одржи задовољавајући ниво здравља и развоја или чије здравље и развој могу значајно да се погоршају без додатне подршке или посебних услуга у области здравствене заштите, рехабилитације, образовања, социјалне заштите и других облика заштите.
На основу података Статистичког приказа здравствене делатности у Београду, у домовима здравља у 16 општина града Београда 2014. Године регистровано је укупно 1974 деце са различитим сметњама у психофизичкoм развоју, што је око 1% од укупног броја школске деце. При томе је њих 1427 (72,3%) у узрасту од 7 до 14 година и 547 (27,7%) деце узраста преко 15 година.
У домовима здравља на општинама Барајево, Врачар, Младеновац, Обреновац и Сопот није пријављено ниједно дете са сметњама у развоју, а бројове деце на територији осталих општина приказан је на дијаграму 1.
Дијаграм 1. Деца са сметњама у психофизичком развоју откривена у здравственој заштити деце школског узраста по општинама у 2014.години
Као узроци онеспособљености деце школског узраста најчешће се наводе: сметње вида, психичка заосталост, говорне и комбиноване сметње. Од укупног броја сталних поремећаја, које има 1483 деце, највећи проценат чине комбиноване сметње - 27,7% (411), сметње вида има 24,5% деце (363), психичку заосталост 22,8% деце (338) а са говорним сметњамаје 12,5% деце ( 186) (дијаграм2).
Дијаграм 2. Најчешћи психофизички поремећаји код школске деце
Ако погледамо уназад, у протеклих пет година, проценат деце са сметњама у психофизичком развоју је био највећи 2010. - 1,4% а најмањи 2011.- 0,5% ( дијаграм 3).
Дијаграм 3. Деца са сметњама у психофизичком развоју у протеклих 5 година