Pokazatelji kvaliteta rada primarne zdravstvene zaštite u Beogradu

Kvalitet zdravstvene zaštite i bezbednost pacijenata su prepoznati kao sastavni deo svakog zdravstvenog sistema. Stalno unapređenje kvaliteta i bezbednosti pacijenata predstavlja deo svakodnevnih aktivnosti svih zaposlenih u zdravstvenom sistemu, a preduslov za to predstavlja prepoznavanje  potrebe za unapređenjem i usklađivanje aktivnosti sa prepoznatim potrebama.

U cilju što efikasnijeg praćenja kvaliteta rada zdravstvenih ustanova i bezbednosti pacijenata, definisani su pokazatelji kvaliteta koji se prate na godišnjem nivou, a svaka ustanova na osnovu njih izrađuje sopstveni plan unapređenja kvaliteta.

Postupanje nakon prekida snabdevanja vodom za piće ili dužeg nekorišćenja vode

Voda iz cesme

Pri svakom uspostavljanju snabdevanja vodom za piće nakon prekida, dolazi do prolazne pojave boje i mutnoće. Ova pojava je uslovljena naglim prodorom vode pod pritiskom u cevi (tzv. hidraulički udar) i pokretanjem taloga u cevima, što rezultuje pomenutim promenama izgleda vode.

Talog je po svojoj prirodi oksid gvožđa, bez većeg zdravstvenog značaja. Ova neželjena pojava se prevazilazi ispiranjem cevi, odnosno, otvaranjem slavina i ispuštanjem vode u srednje jakom mlazu, sve do trenutka kada voda dobije svoje uobičajene karakteristike.

Više tekstova o ovoj temi

Kontakt

Gradski zavod za javno zdravlje Beograd,

Bulevar despota Stefana 54a,

11108 Beograd, Srbija

Telefon: 2078-600; 3237-351