Obeležen Dan zdravih gradova – 20. maj 2022.
Gradski zavod za javno zdravlja Beograd u saradnji sa Domom učenika „Milutin Milanković“, obeležio je Dan zdravih gradova prigodnom zdravstveno-vaspitnom manifestacijom.
U dvorištu Doma učenika, organizovan je razgovor sa učenicima nekoliko srednjih škola na centralne teme od važnosti za sveukupno zdravlje gradskih populacija – o mogućnostima za unapređenje bezbednosti u saobraćaju, o važnosti razmišljanja o ovom problemu, kao i o načinima na koje pojedinac može da doprinese bezbednijem učešću u saobraćaju.
U dvorištu Doma učenika, organizovan je razgovor sa učenicima nekoliko srednjih škola na centralne teme od važnosti za sveukupno zdravlje gradskih populacija – o mogućnostima za unapređenje bezbednosti u saobraćaju, o važnosti razmišljanja o ovom problemu, kao i o načinima na koje pojedinac može da doprinese bezbednijem učešću u saobraćaju.
Učenicima su predstavljeni podaci o broju saobraćajnih nezgoda u svetu, o njihovim različitim posledicama, a zajednički je i diskutovano o dobrim praksama ponašanja u saobraćaju. Najvažniji segment događaja bila je demonstracija uticaja umora, psihoaktivnih supstanci i alkohola na brzinu i sposobnost izvršavanja različitih zadataka.
Pripremljen je poligon na kome su učenici dobili nekoliko zadataka za izvršavanje, uz merenje vremena, na sledeći način - noseći naočare koje simuliraju ometenost percepcije pod uticajem pomenuta tri faktora, ili bez naočara, kako bi se uporedio efekat. Zadaci su bili sipanje vode u čašu, nošenje čaše na tacni, kao i ubacivanje loptice u koš.
Učenicima je jasno naglašavano da je umanjena sposobnost reagovanja i procene situacije koju primećuju pri nošenju različitih naočara, upravo osnovni razlog zašto su stanja koja naočare simuliraju opasnost po zdravlje i život, ukoliko se u takvim stanjima učestvuje u saobraćaju. Dodatno, učenicima su podeljeni zdravstveno-promotivni materijali koji obrađuju različite aspekte iz bezbednosti u saobraćaju.
Pripremljen je poligon na kome su učenici dobili nekoliko zadataka za izvršavanje, uz merenje vremena, na sledeći način - noseći naočare koje simuliraju ometenost percepcije pod uticajem pomenuta tri faktora, ili bez naočara, kako bi se uporedio efekat. Zadaci su bili sipanje vode u čašu, nošenje čaše na tacni, kao i ubacivanje loptice u koš.
Učenicima je jasno naglašavano da je umanjena sposobnost reagovanja i procene situacije koju primećuju pri nošenju različitih naočara, upravo osnovni razlog zašto su stanja koja naočare simuliraju opasnost po zdravlje i život, ukoliko se u takvim stanjima učestvuje u saobraćaju. Dodatno, učenicima su podeljeni zdravstveno-promotivni materijali koji obrađuju različite aspekte iz bezbednosti u saobraćaju.