Nacionalna nedelja promocije dojenja 30. septembra - 7. oktobra 2024. godine
„Budimo bliže – podrška tokom dojenja za sve”
Nacionalna nedelja dojenja u Srbiji tradicionalno se obeležava 40. kalendarske nedelje i simbolično predstavlja trajanje trudnoće. Cilj je da se ukaže na značaj dojenja kojim se obezbeđuje najoptimalnija ishrana, pravilan rast i razvoj i istakne značaj podrške trudnicama, babinjarama, majkama dojiljama i porodici da ostvare uspešno dojenje. Ove godine Nacionalna nedelja dojenja obeležava se od 30. septembra do 7. oktobra pod istim sloganom kao i Svetska nedelja promocije dojenja: „Budimo bliže – podrška tokom dojenja za sve”.
Dojenje predstavlja najjednostavniji, najzdraviji i najekonomičniji način da se obezbedi zadovoljenje potreba novorođenčeta za pravilnom ishranom. Majčino mleko je potreba svakog novorođenčeta, odojčeta i deteta do navršene druge godine života.
Nacionalna nedelja dojenja 2024. ima za cilj da:
· Informiše ljude o zastupljenosti dojenja, koliko je dojenje važno za zdravlje majke i bebe, ali i o postojećim nejednakostima koje se odnose na podršku dojenju.
· Podstakne akcije za smanjenje nejednakosti u podršci dojenju, sa posebnim fokusom na vulnerabilne grupe
· Učvrsti praksu dojenja radi smanjenja socijalnih razlika
· Pokrene i uključi pojedince i organizacije kako bi se poboljšala njihova međusobna saradnja, ali i uključenost u aktivnosti za podršku i promociju dojenja kao najoptimalnijeg načina ishrane
Posebno je važno da se osnaže i podrže osetljive grupe u cilju povećanja stopa dojenja, što je od značaja naročito u vreme vanrednih i kriznih situacija kako bi se smanjile nejednakosti koje postoje u društvu.
Dojenje nije isključiva odgovornost žena – zaštita, promocija i podrška dojenju je kolektivna društvena odgovornost. Podršku majkama koje doje moguće je obezbediti na različite načine. Tradicionalno, podršku pruža uža, ali i šira porodica. Potrebna je međutim i podrška šire okoline: organizacija civilnog društva, vlada, kreatora zdravstvene politike, zdravstvenih sistema i zdravstvenih radnika, savetnika za dojenje, poslodavaca, prijatelja, kao i zajednice u celini.
Nacionalna nedelja dojenja u Srbiji tradicionalno se obeležava 40. kalendarske nedelje i simbolično predstavlja trajanje trudnoće. Cilj je da se ukaže na značaj dojenja kojim se obezbeđuje najoptimalnija ishrana, pravilan rast i razvoj i istakne značaj podrške trudnicama, babinjarama, majkama dojiljama i porodici da ostvare uspešno dojenje. Ove godine Nacionalna nedelja dojenja obeležava se od 30. septembra do 7. oktobra pod istim sloganom kao i Svetska nedelja promocije dojenja: „Budimo bliže – podrška tokom dojenja za sve”.
Dojenje predstavlja najjednostavniji, najzdraviji i najekonomičniji način da se obezbedi zadovoljenje potreba novorođenčeta za pravilnom ishranom. Majčino mleko je potreba svakog novorođenčeta, odojčeta i deteta do navršene druge godine života.
Nacionalna nedelja dojenja 2024. ima za cilj da:
· Informiše ljude o zastupljenosti dojenja, koliko je dojenje važno za zdravlje majke i bebe, ali i o postojećim nejednakostima koje se odnose na podršku dojenju.
· Podstakne akcije za smanjenje nejednakosti u podršci dojenju, sa posebnim fokusom na vulnerabilne grupe
· Učvrsti praksu dojenja radi smanjenja socijalnih razlika
· Pokrene i uključi pojedince i organizacije kako bi se poboljšala njihova međusobna saradnja, ali i uključenost u aktivnosti za podršku i promociju dojenja kao najoptimalnijeg načina ishrane
Posebno je važno da se osnaže i podrže osetljive grupe u cilju povećanja stopa dojenja, što je od značaja naročito u vreme vanrednih i kriznih situacija kako bi se smanjile nejednakosti koje postoje u društvu.
Dojenje nije isključiva odgovornost žena – zaštita, promocija i podrška dojenju je kolektivna društvena odgovornost. Podršku majkama koje doje moguće je obezbediti na različite načine. Tradicionalno, podršku pruža uža, ali i šira porodica. Potrebna je međutim i podrška šire okoline: organizacija civilnog društva, vlada, kreatora zdravstvene politike, zdravstvenih sistema i zdravstvenih radnika, savetnika za dojenje, poslodavaca, prijatelja, kao i zajednice u celini.