Završen još jedan ciklus seminara za prosvetne radnike
Tokom oktobra i novembra, u Gradskom zavodu za javno zdravlje Beograd su realizovana tri seminara namenjena prosvetnim radnicima iz beogradskih osnovnih i srednjih škola. Ove obuke realizuju se u okviru projekta koji finansijski podržava Sekretarijat za zdravstvo Gradske uprave Grada Beograda i sve tri su akreditovane od strane Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja i nalaze se u Katalogu programa stalnog stručnog usavršavanja.
Ovogodišnja sezona seminara otvorena je 12. oktobra, edukacijom „Škola zdravih navika“, koja je namenjena učiteljima, nastavnicima i saradnicima koji rade sa učenicima nižih razreda osnovnih škola. Već naredne nedelje, 18. i 19. oktobra, usledila je dvodnevna obuka za program „Kreativni rad sa učenicima na prevenciji zloupotrebe psihoaktivnih supstanci“. Sezona obuka je zakoračila i u naredni mesec i, barem za ovu godinu, zaključena je u subotu, 2. novembra, realizacijom seminara „Psihoaktivne supstance i mladi“, čija su ciljna grupa nastavnici i saradnici gimnazija i srednjih stručnih škola. Ovog puta, specijalni gosti na seminaru bili su učenici Četvrte beogradske gimnazije, članovi debatnog kluba ove škole, koji su, na kraju edukacije, upriličili veoma interesantnu debatu na temu legalizacije marihuane.
U sprovođenje ovih obuka bilo je uključeno čak dvanaest predavača, a pohađalo ih je ukupno 76 prosvetnih radnika i saradnika iz petnaest osnovnih i sedam srednjih škola iz Beograda.
Sva tri pomenuta programa spadaju u programe primarne prevencije i za glavni cilj imaju unapređenje kompetencija nastavnika da u praktičnom radu sa decom, koristeći naučno utemeljene metode i sadržaje, ojačani relevantnim informacijama i znanjima, mogu da rade na ranom usvajanju zdravih životnih navika i izbegavanju svih ponašanja rizičnih po zdravlje.
Važno je napomenuti da se u ovim programima, pre svega u ona dva koja su usmerena na prevenciju zloupotrebe psihoaktivnih supstanci, veliki značaj pridaje temi koja se bavi tesnom povezanošću emocija i ponašanja, sa ciljem adekvatnog razumevanja i osnaživanja dece i mladih. Važan aspekt ovih programa posvećen je složenom procesu formiranja stavova, a zatim i ponašanja, kroz razvoj kritičkog razmišljanja na teme od značaja za zdravlje.
Same obuke koncipirane su kao spoj predavanja, radionica i vođenih diskusija. Shodno tome, sva tri seminara održana su kroz dinamičnu i inspirativnu interakciju polaznika i predavača, a rad je bio obeležen podsticajnom razmenom stavova, znanja i iskustava svih prisutnih.
Tokom obuka, polaznicima se obezbeđuje paket odgovarajućih znanja i veština, a nakon njih i dodatni edukativni materijali, sa ciljem što uspešnije primene ovih programa u neposrednoj školskoj praksi, tj. u radu sa učenicima. Gradski zavod za javno zdravlje Beograd, kao organizator i koordinator ovih programa, tokom cele školske godine vrši kontinuirano praćenje realizacije aktivnosti u školama, uz pružanje sve raspoložive stručne podrške polaznicima seminara.
Ovogodišnja sezona seminara otvorena je 12. oktobra, edukacijom „Škola zdravih navika“, koja je namenjena učiteljima, nastavnicima i saradnicima koji rade sa učenicima nižih razreda osnovnih škola. Već naredne nedelje, 18. i 19. oktobra, usledila je dvodnevna obuka za program „Kreativni rad sa učenicima na prevenciji zloupotrebe psihoaktivnih supstanci“. Sezona obuka je zakoračila i u naredni mesec i, barem za ovu godinu, zaključena je u subotu, 2. novembra, realizacijom seminara „Psihoaktivne supstance i mladi“, čija su ciljna grupa nastavnici i saradnici gimnazija i srednjih stručnih škola. Ovog puta, specijalni gosti na seminaru bili su učenici Četvrte beogradske gimnazije, članovi debatnog kluba ove škole, koji su, na kraju edukacije, upriličili veoma interesantnu debatu na temu legalizacije marihuane.
U sprovođenje ovih obuka bilo je uključeno čak dvanaest predavača, a pohađalo ih je ukupno 76 prosvetnih radnika i saradnika iz petnaest osnovnih i sedam srednjih škola iz Beograda.
Sva tri pomenuta programa spadaju u programe primarne prevencije i za glavni cilj imaju unapređenje kompetencija nastavnika da u praktičnom radu sa decom, koristeći naučno utemeljene metode i sadržaje, ojačani relevantnim informacijama i znanjima, mogu da rade na ranom usvajanju zdravih životnih navika i izbegavanju svih ponašanja rizičnih po zdravlje.
Važno je napomenuti da se u ovim programima, pre svega u ona dva koja su usmerena na prevenciju zloupotrebe psihoaktivnih supstanci, veliki značaj pridaje temi koja se bavi tesnom povezanošću emocija i ponašanja, sa ciljem adekvatnog razumevanja i osnaživanja dece i mladih. Važan aspekt ovih programa posvećen je složenom procesu formiranja stavova, a zatim i ponašanja, kroz razvoj kritičkog razmišljanja na teme od značaja za zdravlje.
Same obuke koncipirane su kao spoj predavanja, radionica i vođenih diskusija. Shodno tome, sva tri seminara održana su kroz dinamičnu i inspirativnu interakciju polaznika i predavača, a rad je bio obeležen podsticajnom razmenom stavova, znanja i iskustava svih prisutnih.
Tokom obuka, polaznicima se obezbeđuje paket odgovarajućih znanja i veština, a nakon njih i dodatni edukativni materijali, sa ciljem što uspešnije primene ovih programa u neposrednoj školskoj praksi, tj. u radu sa učenicima. Gradski zavod za javno zdravlje Beograd, kao organizator i koordinator ovih programa, tokom cele školske godine vrši kontinuirano praćenje realizacije aktivnosti u školama, uz pružanje sve raspoložive stručne podrške polaznicima seminara.