Zadovoljstvo korisnika primarne zdravstvene zaštite u Beogradu

Примарна здравствена заштита

Zadovoljstvo korisnika smatra se jednim od najvažnijih pokazatelja kvaliteta zdravstvene zaštite, jer pruža podatke o tome koliko je zdravstvena ustanova uspela da ispuni očekivanja korisnika. Identifikujući uzroke nezadovoljstva, zdravstvena ustanova može, kroz stalni proces unapređenja kvaliteta, unaprediti i svoj rad.

Od 2010. godine ispitivanje zadovoljstva korisnika usluga primarne zdravstvene zaštite u Beogradu sprovodi se korišćenjem novog upitnika pa je i dobijene rezultate moguće porediti za period od 2010. do 2015. godine. Istraživanjem je u svakoj godini bilo obuhvaćeno oko 60% korisnika koji su na dan istraživanja posetili svog izabranog lekara.

Zadovoljstvo korisnika u bolnicama u Beogradu

Болничка соба

U Beogradu je u 2015. godini analizirano zadovoljstvo na osnovu odgovora oko 3800 stacionarno lečenih pacijenata u 17 bolničkih ustanova. Ispitivani su različiti aspekti usluga bolničkog prijema i otpusta, rada lekara, rada medicinskih sestara, dijagnostičkih i terapijskih usluga, prava i dužnosti pacijenata tokom lečenja, usluga bolničke ishrane i smeštaja i organizacije poseta.

Pacijenti su u velikom procentu zadovoljni lekarskom i sestrinskom negom. Prosečna ocena zadovoljstva je približno 4,5 (na skali od 1 do 5) za sve ocenjivane aspekte rada lekara (spremnost lekara da odgovara na pitanja, objašnjenje testova i rezultata, ljubaznost, sposobnost dijagnostikovanja, temeljitost u ispitivanju, uspešnost lečenja, uputstva pri otpustu) i medicinskih sestara (ljubaznost prema pacijentima i članovima njihove porodice, čekanje na sestru kod hitne potrebe i objašnjenja testova i procedura).

Više tekstova o ovoj temi

Kontakt

Gradski zavod za javno zdravlje Beograd,

Bulevar despota Stefana 54a,

11108 Beograd, Srbija

Telefon: 2078-600; 3237-351